Jak prowadzić pozycjonowanie sklepów w sieci

Jak prowadzić pozycjonowanie sklepów w sieci

Pozycjonowanie i optymalizacja sklepów internetowych jest czynnością, którą można wykonywać samodzielnie. Wielu przedsiębiorców decyduje się na zawarcie umowy ze specjalną agencją SEO. Stanowi to jednak dodatkowy koszt, ponadto nie mamy wtedy wpływu na wszystkie czynności związane z optymalizacją stron. 

Agencja SEO lub własne działania firmy

Korzystanie z agencji SEO to koszt wynoszący od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Jeżeli firma chce zaoszczędzić te środki, najlepszym rozwiązaniem jest szkolenie jednego pracownika w działaniach związanych z pozycjonowaniem sklepów w sieci. Pozwala to na działanie z podobną skutecznością jak agencja, ale bez potrzeby ponoszenia dodatkowych kosztów.

System zarządzania treścią, czyli CMS

Pozycjonowanie sklepów w Internecie należy zacząć od analizy działania serwisu WWW. Warto wykorzystać jeden z popularnych systemów zarządzania treścią, dzięki któremu będzie można łatwo uzupełniać treści na poszczególnych podstronach. Wiele osób decyduje się na WordPress, który jest jednym z najpopularniejszych systemów na całym świecie. Pozwala dostosować stronę do indywidualnych potrzeb, a wśród wtyczek ułatwiających obsługę są narzędzia optymalizacyjne.

Odpowiedni dobór słów kluczowych

Strona internetowa jest zakładana w celu informowania o ofercie firmy oraz pozyskiwania nowych klientów. Bardzo ważne jest nasycenie serwisu odpowiednimi słowami kluczowymi. Jest to istotny element pozycjonowania sklepów w sieci, który wpływa bezpośrednio na widoczność serwisów w wynikach wyszukiwarki Google. Słowa kluczowe powinny być dobierane przy uwzględnieniu popularności fraz, a także specyfiki branży, w jakiej działa firma. Różne podstrony powinny zawierać różne słowa kluczowe. Mogą znajdować się zarówno w tekście, jak i w nagłówkach oraz w meta tagach. Słowa powinny być rozmieszczone w równomierny sposób, formie nieodmiennej oraz w różnych odmianach.

Po stworzeniu serwisu internetowego kolejnym krokiem jest zapewnienie linków, które będą prowadziły do naszej strony z zewnętrznych źródeł. Dopiero wtedy działania SEO mogą przynieść zamierzony skutek.

Share